Strona główna Szkolenia On-line Komunikacja Krajowej Sieci Onkologicznej - wyzwania i dobre praktyki

Komunikacja Krajowej Sieci Onkologicznej - wyzwania i dobre praktyki


Program

Szkolenie z komunikacji Krajowej Sieci Onkologicznej (KSO) prowadzonej poprzez kanały informacyjne Wojewódzkich Ośrodków Monitorujących (WOM i mającej na celu zwiększenie świadomości pacjentów na temat funkcjonowania KSO oraz poprawę dostępu do informacji o opiece onkologicznej.

Dla kogo?

Rzecznicy prasowi, pracownicy działów PR i Marketingu, osoby odpowiedzialne za prowadzenie social mediów i stron internetowych w WOM.

Moduły szkolenia

  • Moduł 1: Wprowadzenie do Krajowej Sieci Onkologicznej (KSO)

    • definicja i cele funkcjonowania KSO
    • struktura sieci i jej znaczenie dla pacjentów
    • korzyści płynące z koordynowanej opieki onkologicznej
    • rola komunikacji w skutecznej realizacji misji KSO
  • Moduł 2: Wyzwania w komunikacji KSO

    • brak świadomości społecznej i niska rozpoznawalność systemu
    • obawy pacjentów związane z nowym modelem leczenia
    • zróżnicowanie odbiorców i konieczność prostego języka
    • aktywizacja i rola ośrodków w lokalnej komunikacji
  • Moduł 3: Narzędzia komunikacji – jak i gdzie mówić o KSO

    A. Media społecznościowe

    • wybór odpowiednich platform (Facebook, Instagram, YouTube itd.)
    • typy treści – infografiki, filmy, Q&A
    • interakcje z użytkownikami

    B. Media tradycyjne

    • rola telewizji, radia i prasy
    • współpraca z ekspertami i publikacje edukacyjne
    • materiały drukowane

    C. Strony internetowe i newslettery

    • aktualizacja informacji na stronach WOM i szpitali współpracujących
    • sekcje z FAQ, aktualności, materiały do pobrania
    • newslettery
  • Moduł 4: Najlepsze praktyki w komunikacji KSO

    • język przyjazny pacjentowi – zrozumiały, bez żargonu
    • storytelling – moc historii pacjentów
    • partnerstwa z organizacjami pacjenckimi
    • mierzenie efektów działań: analiza, optymalizacja, usprawnienia
  • Moduł 5: Podsumowanie